banner 4

Hvalpemotivation
Træningen henvender sig til hvalpe i alderen op til 6 måneder. Målet med denne træning er at få en lydig hvalp. Man lærer hvordan man motiverer og inspirerer sin hvalp til at adlyde og forstå førerens signaler. Træningen kan indeholde følgende momenter: almindelig stuedressur, hjemkald, lineføring, fri ved fod, apportering, skudøvelser samt introduktion i brug af fløjte.
Pris: DKK. 400,-
Adgangskrav: Vaccineret samt Dansk Kennel Klub Stamtavle
Lydigheds- / Brugsprøvetræning
Målet med denne træning er at få en lydig hund. Som evt. efter endt træning kan bestå en brugsprøve. (Lydighedsprøve med skud og apportering) Man lærer hvordan man motiverer og inspirerer sin hund til at adlyde og forstå førerens signaler. Træningen kan indeholde følgende momenter: almindelig stuedressur, hjemkald, lineføring, fri ved fod, apportering, skudøvelser samt introduktion i brug af fløjte.
Adgangskrav: Vaccineret samt Dansk Kennel Klub Stamtavle
Begynderklassetræning
Målet med denne træning er at give hund og fører en indsigt i disciplinerne, som kræves på markprøve i begynderklasse. Følgende momenter indgår i træningen; lydighed, markering, opstart på dirigeringstræning, ro på post, frit søg samt introduktion i brug af fløjte samt vildt.
Pris: DKK 400,-
Adgangskrav: Vaccineret. Bestået brugsprøve. Medlem af Dansk Retriever Klub eller Dansk Kennel Klub
Åbenklassetræning
Målet med denne træning er at give hund og fører en indsigt i disciplinerne, som kræves på markprøve i åbenklasse. Følgende momenter indgår i træningen; lydighed, markering, dirigeringstræning, ro på post, frit søg samt introduktion til flere hundes samarbejde i det frie søg.
Pris: DKK 400,-
Adgangskrav: Vaccineret. 1. præmie på markprøve B eller C. Medlem af Dansk Retriever Klub eller Dansk Kennel Klub
Vinderklassetræning
Træningen er et udvidet program af åbenklassetræningen, samt en udbygning af dirigeringstræningen.
Pris: DKK 400,-
Adgangskrav: Vaccineret. 2x1. præmie på markprøve B eller C i åben klasse, dog skal den ene være erhvervet på markprøve B. Medlem af Dansk Retriever Klub eller Dansk Kennel Klub.
Vildtsporstræning
… er for alle. Uanset om din retriever er hvalp eller voksen kan det være en mulighed for en anden slags træning.
Det handler om samarbejde og om ”at turde stole på sin hund”. Vores hunde er skabt med en fremragende snude og lugtesans som bestemt skal stimuleres – det kan du gøre ved netop vildtsporstræning.
Din hund og dig bliver præsenteret for de indledende momenter i vildtsporstræningen og bliver klædt på til at komme godt fra start. Træningen forudsætter naturligvis at du får trænet derhjemme.
En stor del af Vildtsporstræningen handler om at ”networke” og netop her får du muligheden for at møde ligesindede og få skabt det netværk som det kræver for at komme i gang med sportræningen og ikke mindst få udvekslet erfaringer.
Antal lektioner: Ca. 10 inkl. teori
Pris: DKK 500,-
Adgangskrav: Vaccineret. Medlem af Dansk Retriever Klub eller Dansk Kennel Klub
Brugsprøver
Gerne forhåndstilmelding og betaling, men der kan altid tilmeldes og betales på dagen.
1 Brugsprøve: DKK 150,-
C-prøve og Workingtest

C-prøver:        alle klasser DKK 225,-
Workingtest:   alle klasser DKK 175,-
A/C-prøver:     DKK 350,-
Scurry:           DKK 25,-
Skuer
Der kan stilles i følgende klasser:

Baby klasse 12 uger til 6 mdr. (Skal være vacc.)
Hvalpe klasse 6 - 9 mdr.
Junior klasse 9 - 18 mdr.
Åben klasse Fra 15 mdr.
Brugshunde klasse Fra 15 mdr. Bestået kvali.prøve eller 1. pr. i begynder kl. B
Veteran klasse Fra 8 år

Priser:
Klasse 1. Hund 2. Hund Følgende
Baby og hvalpe DKK 125,- - -
Øvrige
DKK 175,- - -

Der betales med dankort, visa-dankort eller e-dankort ved tilmelding.

Region Sydjylland tager forbehold for evt. prisændringer og fejl i listerne.